September 28, 2021

10 načina da imate manje žaljenja do kraja svake nedelje

Žaljenje za stvarima koje nismo uradili može biti veliki teret. Ako se ikad nađete u situaciji da razmišljate poput: „Ove nedelje nisam postigao ni približno onoliko koliko sam želeo“, ili „Trebalo je da provedem više vremena sa decom ove nedelje“, niste sami. Mnogi ljudi se kaju na kraju svake nedelje zbog stvari koje su uradili ili stvari koje bi želeli da su uradili.

Prema studiji održanoj u oblasti ličnosti i socijalne psihologije, ovo je šest oblasti u kojima najviše žalimo:
– obrazovanje
– karijera
– ljubav
– roditeljstvo
– samopoboljšanje
– slobodno vreme

Mnogi ljudi doživljavaju veliko žaljenje pred kraj svog života. Možda misle: „Trebao sam održavati kontakt sa bratom sve te godine“ ili „Trebao sam više raditi da moj brak funkcioniše“. I nažalost, za mnoge ljude je prekasno da naprave pozitivne promene u njihovom životu ili da poprave štetu koja je nanete.

Ali, dobra vest je da ćete, obraćajući se manjim žaljenjima koja doživite na kraju svake nedelje, na kraju svog života možda sprečiti da se nosite sa velikim žaljenjem.

Ovo su načini na koje možete pomoći sebi na tom putu.

1. Utvrdite nedeljne ciljeve

Uspostavljanje nedeljnih ciljeva pomoći će vam da svoje ideje pretvorite u akciju. Zapitajte se: „Šta se nadam da ću postići u narednih sedam dana da bih na kraju sledeće nedelje imao manje žaljenja?“

Možda želite da izgubite jedan kilogram. Ili se možda nadate da ćete provesti čitavu nedelju, a da ne izgubite živce. Kada zapišete svoj cilj povećaćete šanse za uspeh. Bez obzira da li izrađujete poster, zapisujete ga u kalendar ili ga pišete na papir, stavite svoj nedeljni cilj u pisanoj formi.

2. Planirajte prepreke i izazove

Razmislite o stvarima koje će vas verovatno izbaciti iz koloseka. Možda bi kancelarijska zabava mogla biti pogubna za vašu novu dijetu. Ili možda naporna nedelja koja predstoji može značiti da imate malo vremena da provodite sa decom.

Razmislite o preprekama na koje ćete verovatno naići ove nedelje. Razvijte plan koji će vam pomoći da se oduprete iskušenju ili prevaziđete te izazove. Kada imate jasan plan, bićete bolje opremljeni da ispunite svoje ciljeve.

3. Utvrdite načine za poboljšanje

Iako je važno priznati svoj trud i dostignuća, podjednako je važno prepoznati korake koje možete preduzeti da biste nastavili da se poboljšavate.

Odvojite vreme da prepoznate šta želite da učinite bolje sledeće nedelje. Da li želite da idete u teretanu još 10 minuta svake večeri? Da li želite da se probudite 15 minuta ranije ili možda idete u šetnju sami? Identifikujte konkretne stvari koje želite da uradite i uspostavite sebi novi nedeljni cilj.

Uz dosledan napor i naporan rad, možda ćete otkriti da ćete na kraju svake nedelje imati manje žaljenja. A saznanje da se trudite da postanete bolji u budućnosti može vam pomoći da svoje žaljenje pretvorite u mogućnosti za učenje koje vas vode ka vašim ciljevima.

4. Priznajte svoje žaljenje

Bez obzira da li vaše žaljenje proizilazi iz nečinjenja – poput toga da ne govorite u svoje ime – ili iz pogrešnog postupanja – poput žurnog napuštanja posla – svi prave greške. Ali ponekad ponos stoji na putu i ​​sprečava ljude da priznaju svoje žaljenje.

Iako se kajate za grešku koju ste napravili ili preispitujete sve razloge koje ste trebali znati bolje neće biti od pomoći, ali uzimanje nekoliko minuta da biste priznali svoje žaljenje može vam pomoći da naučite na greškama.

Zdravo je žaliti za tim što ste nekoga povredili, živeli predaleko u zoni udobnosti i ostalo. Označavanje svojih emocija i priznavanje vašeg žaljenja mogu vaše trenutke za žaljenje pretvoriti u mogućnosti za rast.

5. Pronađite načine kako da budite odgovorni

Odgovornost može biti ključni aspekt zadržavanja motivacije i postoji mnogo različitih načina da se držite odgovornim. Važno je pronaći strategije koje će vam najviše odgovarati.

Svaki dan kada idete u teretanu obeležite kalendarom koji visi na frižideru, možda je sve što vam treba da biste ostali na putu. Ili možete pronaći aplikaciju koja vam omogućava praćenje dnevnog napretka.

Neki ljudi mogu otkriti da im trebaju drugi koji će ih smatrati odgovornima. To može značiti svakodnevno vežbanje sa prijateljem ili objavljivanje fotografije sebe u teretani u grupi. Razmislite šta će vam pomoći da ostanete odgovorni tokom nedelje. Tada ćete verovatnije ostati motivisani za postizanje svojih dnevnih ciljeva.

6. Utvrdite svoje dugoročne ciljeve

Bez jasnih dugoročnih ciljeva, verovatno ćete završiti sa žaljenjem na kraju nedelje. Da li želite da se bolje brinete o svom zdravlju? Da li želite da steknete fakultetsku diplomu? Da li želite da odgajate svoju decu drugačije?

Razmislite kakav želite da bude vaš život za 5, 10 i 20 godina dalje. Razmišljanje unapred je ključno za stvaranje vrste života kakav želite da živite – sa manje žaljenja.

7. Opredelite se za uspeh

Ako želite da vežbate pre posla, ostavite patike pored kreveta. Ako želite da napišete knjigu, zakažite svaki dan vreme za pisanje i obeležavanje na kalendaru. Ako dođete u iskušenje da skočite na kauč i gledate televiziju umesto da radite na svojoj knjizi, stavite daljinski upravljač na teško dostupno mesto, tako da ćete biti manje u iskušenju da ga uključite. Ako se opredelite za uspeh, možete povećati šanse da ćete ispuniti svoje ciljeve. Nekoliko malih strateških promena moglo bi biti sve što vam treba da biste povećali sposobnost da uspete.

8. Proslavite svoj uspeh

Proslavljanje malih prekretnica usput može učiniti vaš naporan rad ugodnijim. Pre vremena odlučite kako biste se mogli nagraditi za dobro obavljen posao.

Možda ćete nakon što 30 puta dođete u teretanu kupiti novu košulju. Ili ćete možda pozvati prijatelje na večeru kada uspešno završite projekat na poslu. Samo se pobrinite da vaše nagrade ne sabotiraju vaše ciljeve. Poslednje što želite je da vaše slavlje ometa vaš napredak.

9. Stvorite dnevne ciljeve

Prepoznajte jedan korak koji možete preduzeti svakog dana da biste se malo približili nedeljnom cilju. Vaši dnevni ciljevi mogu da uključuju stvari poput: „Vežbaću 20 minuta“ ili „Provešću 15 minuta čisteći svoj ormar“.

Neka vaš cilj bude jasan akcioni korak. Može biti onoliko malo ili ambiciozno koliko želite, ali neka vaša očekivanja budu razumna. I sa svakim uspešnim danom možete stvoriti zamah i motivaciju da nastavite dalje.

10. Razmislite o svom napretku

Odvojite nekoliko minuta svakog dana da razmislite o svom napretku. Razmislite o tome šta ste dobro uradili i kako biste sutra mogli bolje.

Pisanje dnevnika može biti dobar način za praćenje vašeg napretka. Jednostavna vežba vođenja dnevnika može uključivati zapisivanje koraka koje ste preduzeli da biste se približili svom cilju. Zatim na kraju nedelje – ili jednom mesečno – pročitajte sve korake koje ste preduzeli. Pregled napretka koji ste postigli može vas motivisati da nastavite da radite naporno, tako da ćete u životu imati manje žaljenja.