10 stvari koje srećni parovi rade pre spavanja

Biti u vezi ili braku je jedna od najdragocenije vrste odnosa, naročito ako se gradi i neguje na pravi način, i ako su oba partnera uključena u život jedno drugog i ulažu emocije svakodnedno. Jedna od veoma važnih stvari je provesti neko vreme sa partnerom pre nego što odete na spavanje. Nije važno koliko vremena morate provesti zajedno – sat vremena ili samo nekoliko minuta. Ako uživate, razgovarate i pokazujete svoju ljubav, to je sve što vam treba za zdrav i srećan zajednički život.

Takođe, uvek je bitno imati vremena za pažnju, slušanje, razumevanje i nežnost.

1. Legnite u isto vreme sa svojim partnerom

Mnogi parovi imaju različite poslove, kao i drugo vreme kada dolaze sa posla, pa se nekad ne vide i po ceo dan i imaju naviku da idu u krevet u različito vreme. Prema psihologu Kurtu Smitu, srećni parovi istovremeno peru zube i odlaze u krevet zajedno. To im pomaže da održe toplinu i intimnost svoje veze, kao i uspavljivanje mnogo mirnije i srećnije.

2. Imajte svoju spavaću sobu, a deca posebnu

Prema psihologu Viner-Dejvis-u, jedino vreme kada možete da pustite decu da spavaju u vašem krevetu je kada imaju noćnu moru. U svako drugo vreme vaša spavaća soba treba da bude vaš privatni prostor. Morate imati taj prostor za vas dvoje da biste održali intimu i imali manje stresa.

3. Ne zaboravite važnost zagrljaja i poljupca

Nemojte zaboraviti da poljubite partnera pre spavanja, kao i maženje nekoliko minuta kada ste već u krevetu. Ovo je vrlo opuštajuće i izaziva pozitivne emocije. Psiholozi su uvereni da ako se zagrlite dok spavate, vaša veza nije u nevolji. Takođe, pomažete jedno drugome da se osećate voljenije i mirnije.

4. Isključite telefon ili zvuk i odložite ga pre spavanja

Zavisnost od društvenih medija potiskuje oslobađanje oksitocina u vašem telu. Ovaj hormon je odgovoran za emocionalnu bliskost i vezu. Psihoterapeutkinja Karol K. savetuje poštovanje jednostavnog pravila: isključite telefone ili ih odložite kad legnete zajedno i fokusirajte se na intimu.

5. Razgovarajte otvoreno

Obratite pažnju na međusobna osećanja. Ne morate rešavati neke velike probleme ili ulaziti u nešto više. Ponekad je jednostavno potrebno razgovarati i osetiti brigu i podršku svojih voljenih.

Psiholog Rajan Hovs predlaže da nekoliko minuta pre spavanja posvetite iskazivanju pozitivnih osećanja partneru. Ovo će vam pomoći da dan završite pozitivno i da se osećate bolje. Takođe pozitivno utiče na vaše celokupno raspoloženje.
Pokušajte da zaboravite na sve što se dogodilo tog dana i sve svoje probleme i nedoumice ostavite ispred vrata spavaće sobe. Recite partneru koliko ga volite. Veoma je važno da budete ozbiljni i iskreni kada izražavate svoja osećanja.

6. Ne delite krevet sa kućnim ljubimcima

Prema istraživanju Univerziteta u Kanzasu, 63% ljudi koji spavaju sa svojim kućnim ljubimcima ne spavaju dovoljno. Vaš ljubimac ne može da spava tokom noći i često vam ometa san. Povrh toga, imati kućnog ljubimca u krevetu krši „pravilo od 2 osobe″ u vašoj spavaćoj sobi, a to isto narušava vaš mir.

7. Ne mislite na posao kad ste zajedno

Pokušajte da zaboravite na posao kada ste u krevetu. Mnogo je bolje to vreme provesti zajedno i odmoriti se kako biste sutra mogli biti produktivni na poslu. Razgovor u krevetu emocionalno povezuje parove, pomaže vam da zaboravite na probleme i osećate se opušteno. Izbegavajte razgovor o poslu, finansijskim problemima ili bilo čemu drugom zbog čega bi se vaš partner mogao zabrinuti.

8. Ne započinjite velike svađe

Kurt Smit podseća da se trudimo da se ne upuštamo u žestoke rasprave pre spavanja. Svađa u krevetu nikada ne pomaže da se reši problem. Povrh toga, teže je zaspati, razmišljaćete previše, a sutradan ćete se osećati iscrpljeno i mrzovoljno.

9. Izmasirajte jedno drugog pre spavanja

Specijalisti iz Nacionalne fondacije za san potvrđuju da lagana i opuštajuća masaža pre spavanja poboljšava kvalitet vašeg sna, smanjuje anksioznost i zbližava parove. Takođe, možete isprobati razne vrse masaža, poput senzualnih, za još veću šansu opuštanja, zavisi od zajedničkih želja, ali svakako pomaže u krevetu.

10. Radite nešto što zajedno volite

Pre nego što legnete, odvojite vremena za neke stvari koje volite zajedno, na primer slušanje omiljene muzike, ili skuvajte omiljeni čaj. To će vam pomoći da se uspavate lakše, a i podstiče vaše zajedničke radnje i povezuje vas.

Leave a Reply

Your email address will not be published.