September 24, 2021

12 – minutna praksa koja će vam pomoći da se oslobodite finansijskog stresa

Efekti ove pandemije mogu uticati i na naše finansije, pored zdravstvenih problema, kao i gubitak posla ili prihoda, potreba za finansijskom podrškom članovima porodice ili prijatelja, strah od manjka novca koji se pogoršava – sve ove stvari uzrokuju stres. Iako je novac uvek bio izvor nestabilnosti, danas je sve viši nivo neizvesnosti i stresa. I zato možda nikada nećete imati bolju priliku da kultivišete um koji je otporniji na uspone i padove: novca i svih stvari koje dolaze i odlaze tokom našeg života.

Počnimo sa svešću o našoj kulturnoj uslovljenosti oko novca: to jest, mi težimo da želimo više i da očekujemo da se sve merljive stvari (poput novca) povećaju. Iako smo naučeni da su ova očekivanja normalna i razumna, očigledno nije tako. Ovo je naša značajna prilika da ispitamo ta verovanja i pustimo ih da odu.

Ovo je vreme za prihvatanje onoga što imamo. Na pitanje koliko je dovoljno, Džon Rokfeler, prvi milijarder na svetu, odgovorio je „još samo malo“. Ali dovoljno nas uvodi u ovaj trenutak, ovaj dah. Ne radi se o dovoljno u prošlosti ili budućnosti; sada je dovoljno osetljivo.

Evo 12-minutne prakse koja deluje kao protivotrov i vakcina za trenutni novčani stres. To je vanvremenska praksa, ali iskusite je sada, dok su uslovi najzreliji. Verovatno ćete želeti da potrošite oko jedan minut na svaki korak vežbe.

1. Sedite u uspravnom (ali ne previše uspravnom) položaju i osetite kako vam srčani mišić pumpa do neprocenjivog mozga i udova. Primetite pulsiranje od vrha glave do nožnih prstiju.

2. Osetite kako tekstura vašeg daha topli krv u vašem telu. Osetite celokupni dah.

3. Osetite zahvalnost za svoje srce, pluća i mozak. Prepoznajte vrednost koju vam oni donose. Bilo koja količina dodatnog novca, diploma, prijatelja ili imanja bledi u poređenju. Bez obzira na životne okolnosti, vaše srce, pluća i mozak čine 3-cilindrični motor za vaš budući život.

4. Postanite svesni bilo kakvih novčanih strahova i maštanja, pozdravljajući ove misli ljubaznošću, umesto osude. Recite sebi: Prihvatam sebe i sve svoje novčane strahove / fantazije i opraštam sebi bilo kakve nepovoljne odluke sa potrošenim novcem. Prepoznavanje telesnih osećanja pre i posle saosećanja i praštanja može biti veoma oslobađajuće.

5. Znajući da težnja i odbojnost uzrokuju stres, pogledajte da li možete u ovom trenutku da se sprijateljite sa bilo čime što je tačno o vašoj novčanoj situaciji. Ponudite reči koje bi vaša baka ili drugi poverljivi starešina mogao reći o vašim trenutnim finansijama. „Dobro ste kao i sada, dosta vam je.“

6. Zamislite u svom umu da je dovoljno ono što danas imate i da je dovoljno ono što donesete na svet. Vežbanje ovoga sa jakom namerom sa ljubavlju počeće da umanjuje odanost oskudici.

7. Postanite svesni senzacija i emocija dok razmišljate da ste dovoljni takvi kakvi jeste. Ovo razmišljanje može proizvesti niz osećanja od straha do radosti, ali znajte da bi svaka nelagodnost mogla biti način na koji um pokušava da zaštiti poznati um koji želi još. Osećanje vaše dovoljnosti vaša je krajnja sigurnost. Neka vaš um bude spreman za sve uvide koji se provlače. Ovo je kvalitet uma koji donosi mudrost, uspeh i lakoću u vaše finansije.

Osetite koliko je ta svest o vama dovoljna gde god da idete, spremni, bez obzira na neizvesnost i promenljivost koja je prisutna u našem finansijskom životu. Imuni smo na novčani stres kada smo svesni da smo dovoljni.

Postoji nešto veće od svega što bi nam novac mogao doneti. Bitno je da osetite ono što vam svet oko vas pokazuje. Često je to ono što najmanje primećujemo u želji ili potrebi da imamo više nego što nam treba. Međutim, ako se fokusirate na zahvalnost, trenutno stanje i mislite o tome što vas čini srećnim, na boljem ste putu. Pažnja koju pridajete svakom trenutku u kojem osećate i otelotvorujete to što radite, jeste i imate je – dovoljno.

Izvor: mindful.org