5-4-3-2-1 Tehnika suočavanja sa anksioznošću

Anksioznost je nešto što je većina nas doživela bar jednom u životu. Javni nastupi, intervjui, pregledi i nove radne obaveze samo su neke od situacija vezanih za posao zbog kojih se i najmirnija osoba može osećati pomalo pod stresom. Ova vežba u pet koraka može biti veoma korisna tokom perioda anksioznosti ili panike pomažući vam da se prizemljite u sadašnjosti kada vam se um poskakuje između različitih uznemirujućih misli.

Pre početka ove vežbe, obratite pažnju na disanje. Polaki, duboki i dugi udisaji mogu vam pomoći da zadržite osećaj smirenosti ili da se vratite u mirnije stanje. Jednom kada dođete do daha, prođite kroz sledeće korake da biste se prizemljili:

5: Priznajte PET stvari koje vidite oko sebe. To može biti olovka, sveska, lampa, bilo šta u vašem okruženju.

4: Priznajte ČETIRI stvari koje možete dodirnuti oko sebe. To može biti vaša kosa, jastuk ili zemlja pod nogama.

3: Priznajte TRI stvari koje čujete. Ovo može biti bilo koji spoljni zvuk. Ako čujete kako ste gladni i želudac vam se obraća to se računa! Fokusirajte se na stvari koje možete čuti van svog tela.

2: Priznajte DVE stvari koje možete osetiti. Možda ste u svojoj kancelariji i osećate miris cveća, ili ste možda u svojoj spavaćoj sobi i osećate miris jastuka. Ako osećate da treba da prošetate kratko da biste pronašli miris, osetili biste miris u prirodi napolju.

1: Priznajte JEDNU stvar koju možete okusiti. Kako izgleda unutrašnjost vaših usta – žvakaća guma, kafa ili sendvič.