7 načina da se izborite sa anksioznošću u najtežim vremenima

Mnogo je situacija kada ne znate kako da se osetite smireno kada je život stresan – kada je anksioznost oko vas velika. Danas je prirodno biti nervozan, uznemiren, uplašen. U životu se nismo suočili sa ničim sličnim i ne znamo šta da očekujemo. Pa kako da ostanemo mirni i da se snalazimo u ovim stresnim situacijama sa gracioznošću i mudrošću?

1. Oslobodite otpor

Ako imate tendenciju da se mentalno oduprete onome čega se bojite, možda možete probati ovo. Ponekad ne shvatate da to radite dok ne uhvatite sebe da zadržavate dah ili naprežete telo. Kada se prilagodite, shvatite da razmišljate: ovo se ne može dogoditi, ne bi trebalo da se dogodi, ne mogu da podnesem ako se ovo dogodi.

Pokušajte vežbanje prihvatanja, udisanje stvarnosti da je to ono što jeste. Patnja je deo života. Dolaze teška vremena. Borba protiv istine je stresna – i ne menja istinu.

Prepoznajte sopstveni otpor i budite ljubazni prema sebi dok se sećate da će se život odvijati – ovo vam može omogućiti da ostanete mirni i pronađete unutrašnji mir.

2. Održavajte brigu o sebi kako biste se lakše nosili sa anksioznošću

Izuzetno je bitno da želite i radite na tome da ostanete zdravi – za sebe, svoje voljene. To znači da održavate redovne prakse fizičkog i mentalnog zdravlja:

Dobro se hranite, praktikujte vežbanje, spavajte dovoljno, održavanje svakodnevne prakse meditacije pomaže, takođe i gledanje humorističnih emisija. Sve ovo vas može podstaći da steknete zdrave navike i da vodite računa o zdravlju.

3. Usredsredite se na ono što možete

Mnogo toga što se događa je van naše kontrole. U svetu se stvari dešavaju čak i kad ne čujemo o njima, ali kada smo stalno okruženi vestima, negativnim dešavanjima, novih odluka vlade ili slično, ne osećamo se prijatno.

Korisnoje razmišljati o tome šta imate pod kontrolom, npr: koje mere socijalnog distanciranja preduzeti, priprema za duže vreme kod kuće, načini na koje možete maksimizirati svoje zdravlje i imunitet, kako možete najbolje da pomognete svojoj porodici, kome možete učiniti dobro delo…

Osim toga, podsećate sebe da ne možete sve da kontrolišete i niste odgovorni za sve. To može biti teška lekcija za naučiti, ali ako se usredsredite na to, biće vam lakše funkcionisati.

4. Budite predani svojim ciljevima i projektima i svakodnevnom životu

Ovo što se trenutno događa nije normalan život, ali to je još uvek život i nastavlja se. Realnost sa kojom se suočavamo znači da će nam sve ovo oduzeti određenu količinu vremena, razmišljanja, razgovora i planiranja. Ali pazite da vas to ne preplavi.

Umesto toga, ostanite posvećeni svojim trenutnim ciljevima i projektima, kao što su: posao, poboljšanje svoje fleksibilnosti, lični život: bavljenje novim hobijima, veze…

Ne zanemarujte svoje projekte i hobije. Održavanje uravnoteženog i raznolikog života pomoći će vam da smanjite anksioznost i održite ravnotežu.

5. Ne komentarišite ništa što bilo ko drugi radi

Sve nas muče određene stvari, promene, situacija, čak i ljudi, a neki od nas možda nisu u najboljem izdanju. Ali osuđivati druge zbog panike, preteranosti ili bilo čega što rade ili ne čine ne pomaže nikome.

Umesto toga, evo kako da obrađujete svoje reakcije:

Osećajte svoja osećanja. Pokušajte da primetite napete ili nesigurne emocije i da se zapitate šta je to. To može biti talas tuge za nekim ko je bolestan, trzaj straha zbog neizvesnosti sa kojom se suočavamo ili navala besa prema nekome ko objavljuje nešto na internetu. Potiskivanje ovih osećanja zbija ih u tesan čvor teskobe. Umesto toga, trudite se da budete svestan osećaja i da ga osećate – da pustite fizičke senzacije i doživite nelagodu dok ne prođe. Što na kraju i bude.

Ne osuđujte i ne komentarišite tuđe ponašanje. Samo se osećate gore i ne pomaže.

Izbegavajte nepodudare razgovore na društvenim mrežama. Pratite nekoliko inteligentnih, dobro obaveštenih prijatelja koji nude korisne perspektive. Ali što se tiče ostalog – svega što u vama budi anksioznost, držite se dalje,

6. Nađite mirniju i pozitivniju perspektivu

Kada se osećate loše, često se učini da nešto preuveličavate. Direktno vas pogađa, blokirajući sve ostalo. Dakle, korisna tehnika je ponovno svesno umanjivanje i proširenje perspektive.

Kada to radite, stičete širi, filozofskiji pogled i određene stvarnosti se pojavljuju.

Prilagodićemo se.

Svaki put kad se nešto teško dogodi u vašem životu dolazi do vrhunca nevolje kada je novo, a zatim dolazi do prilagođavanja i uspostavljanja nove ravnoteže. Naš mozak je teško povezan preteranom reakcijom na novosti i prilagodbom na regularnost. Pronaći ćemo novu normalu, a onda kako se stvari razvijaju, još jednu nakon toga. Takvi su ljudi.

Možda nije toliko loše kako sami sebi kažemo.

Na neki se način naša nevolja oseća se preteranom, jer je naših teškoća tako malo. Ovo ne znači da bismo umanjili poteškoće sa kojima se suočavamo – samo da bismo rekli da je naša muka pojačana jer je imamo toliko većinu vremena.

Postoji mnogo toga na čemu možete biti zahvalni.

Imate svoju listu stvari koje treba ceniti. Podsetite ih se da biste pomogli sebi da se rešite anksioznosti.

Ovo će proći. Ništa nije zauvek. Teška vremena se završavaju kad tad.

7. Budite mirni dok čitate vesti

Pokušajte da usvojite namerno spokojan način razmišljanja dok obrađujete vesti. Duboko dišite, svesno analizirjte ono što čitate i ostanite budni za emotivne reči ili fraze koje plaše. Ako primetite da preterujete, ako postoji skok u vašim unutrašnjim procesima – onda udahnite nekoliko puta duboko da biste se resetovali i zadržali dah.

Dok upijate vesti, zapitajte se: Da li to nešto menja u sadašnjem trenutku? Često se ne dešava, a ta svest vam može pomoći da budete mirni i bolje se nosite sa teskobom.

Izvor: louderminds.com