September 27, 2021

Kako da se probudite rano?

1. Nađite snažno “zašto”

Ako ne smislite dobar način da provedete svoja jutra, automatski će se odvojiti od vas i neće vam se ustajati iz kreveta. Promeniti ovu naviku može biti teško, i ako želite da prevaziđete to, moraćete da nađete dobar razlog. Budite potpuno jasni i sigurni šta je to što vam treba da izvučete iz jutarnjih sati.

2. Planirajte svoja jutra sa izuzetnim detaljima

Što ste specifičniji sa svojom jutarnjom rutinom lakše će vam biti da je izvršite. U pitanju su i najmanji detalji. Gde stavljate svoj telefon sa podešenim alarmom? Da li se oblačite pre nego što idete u kupatilo? Da li prvo perete zube ili lice? Da li se tuširate ujutru ili uveče?

3. Ne pravite drastične promene

Počnite polako, buđenjem 15-30 minuta ranije nego što se inače budite. Nakon nekog vremena dodajte još 15 minuta ranije. Radite ovo postepeno dok ne dostignete svoje ključno vreme za ustajanje.

4. Stavite svoj telefon sa alarmom ili sat što dalje od vašeg kreveta

Ako se nalazi odmah pored vaše glave ugasićete ga na prvo uključivanje. Ako je dalje od vašeg kreveta, moraćete da ustanete da dođete do njega da biste ga ugasili. Do tada ste već budni. Sada samo treba da ostanete budni i pokrenete se.

5. Napravite nagradu od buđenja rano

Da, možda se isprva čini da forsirate sebe da uradite nešto teško, ali ako učinite od toga zadovoljstvo, uskoro ćete jedva čekati da ustajete rano. Nađite nešto što vas čini zadovoljnima i dozvolite sebi da to radite kao deo vaše jutarnje rutine. Nagradite sebe.

6. Hladan tuš

Savet koji će vam pomoći da se razbudite je da se tuširate hladnom vodom 30 sekundi, onda promenite na toplu vodu narednih 30 sekundi pre nego što se vratite na hladan tuš ponovo. Neki ljudi zaborave na toplu vodu skroz i pređu na hladan tuš. U svakom slučaju, ako uključite hladan tuš u svoju rutinu, razbudićete se veoma efikasno.

7. Legnite ranije

Ako se nadate da ćete ustati rano i imati produktivan dan, trebaće vam dosta sna. To znači odlazak na spavanje ranije, čak i ako se tipična noćna ptica. Izbegavajte elektronske uređaje u večernjim satima i postepeno pomerajte svoje vreme spavanja sve dok ne dobijete preporučenih osam sati sna.

8. Izazovite sebe na 21 dan

Buditi se rano 1-2 dana je lako. Biti dosledan tome i pretvoriti to u rutinu je mnogo teže. Mozak se navikava na novu naviku kroz 21 dan. Da preokrenete svoje stanje uma i rutinu buđenja rano, obavežite se naredne 3 nedelje. Dajte sebi izazov koji će vam pomoći da izgradite svoju doslednost.